Sukututkimukset

Korhosten sukuseuran sukututkimustoiminta

Sukuseuran eräänä keskeisenä tavoitteena on edistää sukututkimustoimintaa. Monet henkilöt ovat vuosien varrella tehneet Korhosiin liittyviä sukututkimuksia seuran puitteissa ja itsenäisesti. Tärkeää on saada kaikki tämä tehty työ talteen ja toisaalta ehkäistä turha päällekkäinen työ eri sukuhaaroja tutkittaessa. Tämän vuoksi sukututkimustoimintaa koordinoidaan sukuseuran toimesta.

Sukuseuralla on uusi sukututkimusryhmä Martin jättäessä vastaavan tutkijan toimensa.

Martti Korhonen on tutkinut vuosia eri alueiden Korhosia ja tehnyt sukututkimustensa perusteella myös useita kirjoja. Uudessa sukututkimusryhmässä on puheenjohtajamme Risto Korhonen, Ahti Mustonen ja Seppo Virta

Muu sukututkimustoiminta

Sukuseuralla on luetteloita myös tiedossa olevista aiemmista sukututkimuksista, artikkeleista ja julkaisuista, jotka koskevat eri Korhosten sukuhaaroja. Lisätietoja myös näistä aiemmin ilmestyneistä sukututkimuksista ja niitä tehneiden tai omistavien henkilöiden yhteystiedoista saat tarvittaessa puheenjohtajaltamme Risto Korhoselta.

Tutustu sukututkimuksiin sukukokousten yhteydessä

Sukututkimusaineistot ovat esillä myös sukukokousten yhteydessä, jolloin niiden sisältöön voi halutessaan tutustua ja keskustella mahdollisesti paikalla olevien tutkimusten tekijöiden ja seuran sukututkimusvastaavan kanssa. Seuraava sukukokous järjestetään kesällä 2024, kesätapahtuma jo 2022.

Martti Korhosen tekemät sukututkimukset ja kirjat kiinnostivat Korhosia kovasti myös sukukokouksen 2015 yhteydessä.