40v Sukukokous Kuopiossa

14.08.2021

14.8 pidimme 40 v juhlakokouksemme Kuopiossa. Sää oli suurimmaksi osaksi todella kaunis vaikka ennusteet meille toista lupailivatkin.

Aamulla siirryimme ensin satamasta Roll laivalla Alahovin viinitilalle, missä alkuun saimme nauttia heidän omaa tuotantoaa olevan todella maistuvan mansikkakuohuvan pihapiirissä taideteosten keskellä.

Sisälle mennessä oli tuotemyynti ja arpajaiset heti käynnissä ja kohta olikin aika aloittaa varsinainen sukukokous. Alussa uusi sukututkimusryhmän jäsenemme Ahti Mustonen lahoitti Mustosten sukuseuran nimissä meille hienon taulun joka on koristava aina kulloisenkin puheenjohtajan seinää. Ahti kertoi myös mielenkiintoisen uutisen. Korhosilta ja Mustosilta löytyy yhteinen isoisä n 1000v takaa.

Itse kokous sujui mallikkaasti ja hallituskin sai huokaista helpotuksesta saadessaan vastuuvapauden. Sääntömuutoksia tullaan tekemään muutama kokousväen yksimielisellä kannatuksella.

§4 Hallituksen jäsenet tullaan nykyisestä pj +varapj + 5 jäsentä sekä heille varajäsenet tullaan muuttamaan pj + varapj + 3-5 jäsentä sekä 3 varajäsentä.

§8 Asioiden tuominen sukukokoukseen. Nyt omista ehdotuksista sukukokoukseen tulisi ilmoittaa tammikuun 31 pvään mennessä. Muutoksen jälkeen riittä ilmoitus hallitukselle kirjallisesti 1kk ennen varsinaista sukukokousta.

Uusi hallitus on seuraavanlainen: pj Risto T Korhonen Muuramesta, vara pj Raimo Korhonen Kajaanista, hallituksen jäsenet Anna-Liisa Parviainen Kuopiosta, Anneli Valkonen Siilinjärveltä, Anu Hartwig Pieksämäeltä, Hannele Jalkanen Kuopiosta ja Teuvo Korhonen Kuopiosta. Varajäseniksi valittiin Risto Korhonen Kuopiosta, Ahti Mustonen Joutsenosta, Jarmo Korhonen Espoosta, Veikko Korhonen Pieksämäeltä sekä Seppo Virta Kuopiosta.

Vuoden Korhos-tittelin sai Teuvo Korhonen, pitkäikäinen sukuseuramme ahkera jäsen, sihteeri ja puheenjohtaja. Hän on tehnyt pyyteetöntä työtä sukumme eteen vuosien ajan. Teuvolle ojennettiin nimetty muki, kukat sekä kunniakirja.

Kokouksessa palkittiin entisiä puheenjohtajia Teuvo Korhonen, Veikko Korhonen ja Eino Korhonen, pitkäikäisistä hallituksen jäsenistä talousasioista vastaava Anna-Liisa Parvianen sekä jäsenasioita hoitava Anneli Valkonen. Lisäksi  palkittiin sukuseuramme perustajajäsen Toivo Turunen. He saivat ruusun lisäksi Korhos-rintamerkin.

Erityislahjan ansiokkaasta DNA tutkimuksesta ja sukututkimus vastaavan pestistä sai Martti Korhonen Mikkelistä. Hänhän jo viime sukukokouksessa ilmoitti jättävänsä sukututkimuksen ja häntä tullaan todellakin kaipaamaan jatkossa ihan varmasti. Onneksi Martti on voimiensa mukaan luvannut auttaa sukututkimusryhmäläisiä (tarvitaan nimittäin useampi korvaamaan Martti) tulevaisuudessakin. Toivotaan hänelle rentouttavaa viikonloppua Järvisydämmessä!

Varsinaisen kokouksen loputtua saimme kuulla oman Korhosten sukulaulumme jonka sanat ovat Martti Korhosen käsialaa ja sävel ja sovitus Antti Korhosen.

Jaana Luttinen piti mielenkiintoisen esitelmän naisista sodassa ennen kahvittelua.

Lopuksi vierailimme Alahovin viininteon ytimessä talon isännän Riston esitellessä meille viininvalmistuksen vaiheet. Aika monen mukaan taisi lähteä myös Korhonen ja Korhoska marjaviiniä! Kiitos Alahoville mukavasti sujuneesta kokouksesta, herkullisesta lounaasta sekä hyvistä viineistä!

Jälleen kerran siirryimme Roll laivaan ja teimme pienen risteilyn Kallaveden aalloilla Saaristokaupungissa. Olipa hulppeita taloja ja komeita maisemia! Takaisin satamassa olimme tasan tarkkaan aikataulun mukaan klo 18 jolloin olikin hyvästien aika.

Kiitos kaikille mukana olleille, päivä sujui vauhdilla. Toivottavasti ensi vuonna pääsemme näkemään jälleen kesäpäivän tiimoilta!

01.01.2022Kokouskuulumisia
14.08.2021Korhosten laulu
23.09.20232023 Sukutapaaminen Kallvikissä
09.07.20222022 Kesäpäivät KoljonvirranKartanolla
14.08.202140v Sukukokous Kuopiossa
02.08.2019Itäsuomalaisten sukujen seminaari
03.07.20192019 Kesätapahtuma pidettiin Rautavaaran Metsäkartanolla
01.08.2018Korhosten sukukokous 2018 pidettiin Rantasalmella
14.09.2017Savon Sanomien juttu Korhosten kesätapaamisesta
14.09.2017Terveiset Kuopion kesätapaamisesta 9.7.2017!

Siirry arkistoon »